BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ønsker du et job, hvor du kan udvikle din faglighed, samtidig med, at du med din ekspertise inden for personale- og dokumentsikkerhed bidrager til at skabe reelle forandringer? Og er du motiveret af at dyrke sikkerhed som fagområde og bidrage til at udvikle og forankre Flyvevåbnets sikkerhedskultur? Så er du måske vores nye kollega?
Om os
Flyverkommandoen er en niveau II myndighed, og er dermed overordnet ansvarlig for underlagte myndigheder; Flyvevåbnets fem wings samt Joint Movement and Transportation Organization.
Foruden disse samarbejder Flyverkommandoen med Forsvarskommandoen og de øvrige styrelser under Forsvarsministeriets område samt en række nationale og internationale samarbejdspartnere.
Flyverkommandoen består af en stab indeholdende en ledelsessektion og to divisioner samt Aviation Safety, Lightning Security og et adjudantur direkte underlagt chefen for Flyverkommandoen.
Flyverkommandoen vægter professionalisme højt, med fokus på den operative opgaveløsning under hensyntagen til ressource- såvel som personelmæssige forhold.
Staben som arbejdsplads er fleksibel med et godt arbejdsmiljø, men også præget af perioder med høj intensitet og travlhed.
Om stillingen
Vi søger en engageret administrativ sikkerhedsassistent til at deltage i udviklingen og tilsynet med F-35 sikkerhed, hvor compliance og dokumentation spiller en vigtig rolle og har et stort ledelsesmæssigt fokus.
Du kommer til at arbejde i en afdeling, der spiller en central rolle i implementeringen og driften af sikkerhed i og omkring Danmarks nye kampfly. Her får du mulighed for at udvikle dig professionelt såvel som personligt, samtidig med at du sikre compliance og kontinuerligt forbedre vores sikkerhedsprofil.
Du har du det lokale ansvar for styring, koordination og sagsbehandling af personel- såvel som dokumentsikkerhed omkring Danmarks nye kampfly.
Ud over et tæt samarbejde med kolleger i afdelingen har du en bred berøringsflade med andre dele af koncernen. De gode løsninger findes i fællesskab og med høj respekt for hinandens fagområder.
En væsentlig del af jobbet består desuden i at vedligeholde og udvikle vores governance, tilsynsføring og gennem uddannelse og forandringsledelse at sikre, at nøglepersoner har den relevante forståelse for sikkerheden omkring Danmarks nye kampfly.
Du bidrager til afdelingens arbejde ved at:
• Administrere arkiver og databaser samt rådgive om personel- og dokumentsikkerhed for afdelingens ledelse
• Fremme sikkerhedstænkning inden for Flyvevåbnet, gennem dialog og handling
• Vedligeholde og udvikle Flyvevåbnets governance inden for personel- og dokumentsikkerhed, herunder retningslinjer, procesbeskrivelser, vejledninger m.m.
• Føre tilsyn med overholdelse af de koncernfælles såvel som amerikanske governance dokumenter inden for personel- såvel som dokumentsikkerhed omkring Danmarks nye kampfly
• Bidrage til tværfaglig koordination omkring sikkerhed med nationale såvel som internationale samarbejdspartnere
Qua du skal arbejde med personel- og dokumentsikkerhed omkring Danmarks nye kampfly, skal du forvente at modtage specialiseret efteruddannelse inden for sikkerhedsområdet. Derudover skal du forvente, at en del af dit arbejde foregår på engelsk, både i skrift og tale.
For at skabe resultater i jobbet skal du være i stand til af egen drift at udvikle og tilrettelægge de daglige opgaver, samtidig med at du med solide samarbejdsevner og god interessenthåndtering kan arbejde bredt på tværs af faglige og organisatoriske niveauer.
Dit daglige tjenestested kan enten være ved Flyverkommandoen på Flyvestation Karup eller i Skrydstrup.
Om dig
Vi ser gerne at du har en kontoruddannelse eller har anden relevant uddannelse.
Du er struktureret, har kritisk sans og er en dygtig formidler.
Du har indgående kendskab og gerne erfaring med personel- og dokumentsikkerhed. Ideelt relevant erfaring med fx udarbejde af governance dokumenter, tilsynsføring og uddannelse inden for sikkerhed.
Du trives i en rolle, hvor du har ansvaret for at forandre, forbedre, strukturere og følge systemisk op. Du har et godt overblik med fokus på det væsentlige – og trives samtidig med at dykke ned i detaljer og levere grundighed og kvalitet til aftalt tid.
Du tager ansvar for egne opgaver og kan rådgive og samarbejde på tværs af hele Forsvarets koncern, hvor du finder løsninger i et samspil mellem mange forskelligartede færdigheder.
Du har en veludviklet analytisk og kritisk sans samt viljen til at stille spørgsmål. Samtidig er du en imødekommende og dygtig kommunikator, på dansk såvel som engelsk. Du trives med at tale med mange mennesker og lære fra dig – i øjenhøjde med respekt.
Det er vigtigt, at du er nysgerrig på ny viden, og har en udadvendt profil. Derudover er proaktivitet vigtigt for succes i jobbet og en udpræget interesse og naturligt flair for systematik og evne til at følge op i en kompleks opgaveløsning.
Du bidrager positivt og med godt humør til den samlede opgaveløsning og er god til at skabe et netværk på tværs i organisationen, byggende på gensidig respekt.
Du værdsætter de gode relationer og har en positiv indstilling til nye udfordringer. Du er serviceminded, hjælpsom og imødekommende.
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomst).
Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg i forbindelse med ansættelsen. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat under Forsvarsministeriets område, er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele dit ansættelsesforhold.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Kasper Høgedal på telefon 7281 1627.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold er du velkommen til at kontakte HR-konsulent June Bastholm på telefon 3266 5470.
Ansøgningsfristen er den 14. januar 2024 og samtaler afholdes umiddelbart derefter. Stillingen er til besættelse pr. 1. februar 2024 eller snarest herefter.
Vi vil bede dig søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet. FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabsmateriel og IT systemer. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer alt materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Flyvestation Skrydstrup, Lilholtvej , 6500 Vojens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958638