BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Voksen og Sundhed i Haderslev Kommune sætter tilgangen "Værdifuld Hverdag – hver dag" retning for, hvordan vi møder de mennesker, som vi støtter og hjælper.
Vi er optaget af fællesskabelse – Udvikling i relationer - At det vi gør det virker.
Med "Kaffe Først – mennesket før bureaukrati" - afprøver vi en ny og banebrydende måde at arbejde sammen med borgerne og hinanden på.
Afprøvningen tager afsæt i den hollandske Buurtzorg-model. Her arbejder medarbejderne i tværfaglige selvstyrende teams, hvor målet bl.a. er at skabe større sammenhæng og kontinuitet i mødet med borgerne, suppleret af trivsel for medarbejderne, via en hverdag der blandt andet rummer en høj grad af selvstyring.
Vi tilbyder
Et on-boarding forløb. Som en del af introduktionen til at arbejde som organisatorisk coach vil du få et dybdegående kendskab til Kaffe Først,samt indhold og forventninger til din rolle som organisatorisk coach i en Kaffe Først kontekst. Du vil modtage løbende supervision af en intern ledelsessupervisor samt indgå i et netværk med supervisor i det samlede syge- og hjemmepleje i Haderslev Kommune.
- Et job, hvor du bliver en del af et hold, der ønsker at sætte nye standarder for måden, vi skaber velfærd på i Danmark.
- Et indgående kendskab til Tilgangen Værdifuld Hverdag og Buurtzorg inspireret syge- og hjemmepleje i en dansk kontekst.
- At du som coach får mulighed for at understøtte medarbejdere, der arbejder i mindre selvstyrende tværfaglige teams bestående af sygeplejersker, terapeuter, social- og sundhedshjælpere, assistenter og ufaglærte.
- En stilling hvor du som coach spiller en afgørende rolle i Kaffe Først ift. 4 hovedområder – understøtte trivsel, understøtte læring og udvikling, understøtte teamet i selv at træffe beslutninger ogi stabil driftsstyring via arbejde med Dashboard.
- Et tæt samarbejde både med medarbejdere i de enkelte teams og tilknyttede medarbejdere i Back Office.
- At du medudvikler på coachfunktionen – i Haderslev Kommune.
- At du selv kan tilrettelægge dit arbejde, ud fra hvad det enkelte team har behov for.
Vi ønsker at:
Du bidrager til at omsætte "Værdifuld Hverdag", strategier og mål i den daglige drift, med fokus på udvikling, sammenhængende borgerforløb, helhedspleje, god planlægning, høj kvalitet og produkt/procesudvikling. Du bidrager til at omsætte Projekt Kaffe i hverdags praksis og udviser en helhedsorienteret tilgang til borgerforløb.
Du har primær interesse i at arbejde organisatorisk coachende i teams.
Du arbejder coachende og med teamudvikling - understøtter den personlige, faglige relationelle udvikling og trivsel, coacher lærende ift. teamets modenhed, faciliterer læringsprocesser, vidensdeling og skaber passende forstyrrelser og forandringer i de teams, du coacher.
Din mødetid tilpasser du i samarbejde med Back Office, der hvor medarbejderne primært er tilstedeværende på matriklen i Vojens.
Du bidrager til medarbejdernes forståelser af deres teamroller.
Du bistår implementeringen med rolleudvikling på individuelt og teamniveau samt implementering afstrategi-sporarbejde, der understøtter og skaber resultater ift. voresfælles tilgang.
Med i din rygsæk har du:
Du arbejder værdibaseret og dine personlige kompetencer er præget af, at du ervenlig, imødekommende, samarbejdsorienteret og god til at lytte samt sætte dig i andres sted.
At du igennem en tillidsbaseret og coachende tilgang, spiller kollegaer omkring dig gode.
Du har en supervisor eller coach-uddannelse med fokus på organisatorisk coaching/supervision i teams og organisationer.
Du har viden og gerne erfaring med teamudvikling - læring og organisatorisk coaching/Supervision.
Du har gerne erfaring med helhedspleje, borgernær sygepleje eller lignende.
Løn- og ansættelsesvilkår
Vi vil gerne at du kan starte 1. oktober2023 og som udgangspunkt 30 timer ugentligt.
Det primære mødested er distrikt Vojens,hvor vi har 6 teams og et Back Office af ledere fysisk placeret.
Ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst mellem KL og relevant faglig organisation.
Vil du vide mere?
Du er meget velkommen til at kontakte:
- Daglig leder af Back Office Lisbet Enevoldsen, mail: liene@haderslev.dk telefon 51 23 56 57 (ferie fra den 19. juli 2023 - 11. august 2023)
- Strategisk ledelseskoordinator Dorthe Friedrichsen, mail: dohof@haderslev.dk telefon 21 83 72 25 (ferie fra den 3. juli 2023 - 4. august 2023)
Læs mere om værdifuld hverdag i Haderslev Kommune.
Her kan du læse mere om Haderslev Kommune.
Ansøgning
Send din ansøgning, CV samt bilag via ansøgningsknappen senest den 13. august 2023.
Ansættelsessamtaler afholdes i uge 33.
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c55cbce0)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid
-Arbejdsgiver:
Plejedistrikt Vojens, Julius Nielsens Vej, 6500 Vojens
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=c55cbce0&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862093