BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I Haderslev Kommune vil vi udvikle et nyt kommunalt botilbud for borgere med handicap, som skal være kendetegnet ved, døgnet rundt alle ugens syv dage, at fungere som et trygt og hyggeligt hjem for borgerne, og et sted, som er indrettet efter borgernes ønsker, behov og ressourcer.
Vi vil skabe det nye botilbud ved at:
- udvikle et nyt sæt af værdier og etiske principper, som skal være den røde tråd gennem det nye botilbud
- sikre en fysisk ramme om botilbuddet, hvor både inde- og udearealer afspejler behov og ressourcer blandt borgerne og deres pårørende
- udvikle nye hverdagsrytmer og -rutiner for det nye botilbud. Her skal de nye værdier oversættes til, hvilken hjælp, støtte og samarbejde, man som borger og pårørende kan forvente
- sikre at medarbejderne har de nødvendige kompetencer, motivation og vilje til forandring til, at de nye hverdagsrytmer og -rutiner kan indarbejdes i hverdagen
- sikre at der på det nye botilbud vil være tilstrækkeligt kvalificeret og nærværende ledelse til at sikre, at de nye hverdagsrytmer og -rutiner føres ud i livet. Det vil bl.a. sige at sikre, at man som borger oplever en tryg hverdag, hvad enten det er ens faste kontaktperson, en nyansat eller en vikar, der hjælper én den pågældende dag.
Udviklingen af det nye botilbud skal ske i tæt samarbejde med det nye botilbuds kommende borgere, pårørende og medarbejdere.
Vi er på udkig efter en leder, der både kan sikre stabil drift og udvikling af det nye botilbud. Det vil sige, at du som botilbudsleder:
- har en pædagogisk eller sundhedsfaglig baggrund, og har en lederuddannelse, eller er interesseret heri
- har erfaring med målgruppen og gerne ift. at udvikle og drive botilbud
- har erfaring med at udvikle en ny organisation samt udvikling af kultur
- ønsker at arbejde med afsæt i Værdifuld Hverdag – hver dag, som er vores fælles retning for Voksen og Sundhed i Haderslev Kommune Værdifuld Hverdag - hver dag
- udviser en anerkendende ledelsesstil i samarbejdet med borgere, pårørende, medarbejdere og øvrige samarbejdspartnere
- er god til at skabe følgeskab blandt medarbejdere, borgere og pårørende
- formår at være synlig på botilbuddet og være nem at komme i kontakt med for borgere, pårørende og medarbejdere
- kan udvikle et stærkt og motiveret team af medarbejdere med de rette faglige og personlige kompetencer
- følger tæt op på indsatserne i relation til borgerne, og har erfaring med – og interesse for økonomistyring.
Det nye botilbud og reference:
Det nye botilbuds adresse er: Odinsvej 186, 6500 Vojens.
Vi forventer, at tilbuddet vil have ca. 32 beboere og en medarbejdergruppe på ca. 40 fastansatte.
Vi forventer, at borgerne vil være kendetegnet ved at have betydelige fysiske, kognitive og mentale funktionsnedsættelser og et bredt aldersspænd.
Du kommer til at referere direkte til Tina Hansen Andersen, som er afdelingsleder for Handicap, Bo og Beskæftigelse. Du vil modtage sparring via 1:1 møder.
Du vil indgå i en ledergruppe bestående af 9 ledere. Vi gør meget ud af at fungere som et lederkollektiv. Det betyder, at du får gode muligheder for støtte og sparring ift. udvikling af det nye botilbud, ligesom du får mulighed for at præge hele kommunens indsats på handicapområdet.
I hverdagen understøttes du af 1-2 teamledere, samt dygtige medarbejdere der har særlige roller og opgaver som f.eks. vagtplanlægning.
Yderligere oplysninger
Hvis du synes, det lyder spændende, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Tina Hansen Andersen på telefon 24 85 95 53, eller afdelingschef Helle Mikkelsen på telefon 23 20 31 43, for en uformel dialog om det nye botilbud og jobbet som leder. Det gælder også selvom du ikke ved første øjekast opfylder alle kriterier eller er usikker på, om du kan se dig selv i rollen som den ny leder
Du er også velkommen til at kontakte Dorthe Barsballe på telefon 29 36 58 14, som er botilbudsleder på et andet af kommunens botilbud, hvis du vil tale med én i kommunen, der har et tilsvarende lederjob.
Forventet tiltrædelse den 1. marts 2024.
Vi kan tilbyde en attraktiv løn individuelt sammensat ud fra din uddannelse og erfaring.
Læs mere her i stillingsprofilen.
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og bilag via ansøgningsknappen senest den 10. januar 2024.
Ansættelsessamtaler - 1. samtale afholdes mandag den 15. januar og 2. samtale torsdag den 18. januar 2024. Der vil blive anvendt tests og cases undervejs i ansættelsesforløbet.
Haderslev Kommune
Vi understøtter borgernes liv fra de bliver født til de skal her fra. Vi udvikler foreningslivet i samarbejde med de frivillige. Vi skaber rammerne for, at virksomhederne kan udvikle sig. Vi arbejder hver dag for at give de bedste rammer for vækst og velfærd i vores kommune. Derfor er vores ambition, at vi inden 2030 vil have 250 flere i uddannelse, 500 flere indbyggere og 1.000 flere arbejdspladser i Haderslev Kommune.
Alt det kan du blive en del af med et job hos os i Haderslev Kommune.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=5c135a50)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Handicap, Bo og Beskæftigelse, Christian X's Vej, 6100 Haderslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958789